De kop is eraf! Na iedere wedstrijd volgt er, na een jaartje afwezigheid, opnieuw telkens een kort verslagje. Enjoy!
Alle factoren waren aanwezig om er een legendarische openingswedstrijd van te maken en dat werd het ook. Sommige coureurs bestempelden deze editie als "de gevaarlijkste ooit" en dat bleek ook. Veel valpartijen, veel materiaalpech en een gevreesde en voorspelde winnaar. Van Der Poel was opnieuw een ma(a)tje te sterk!
Bij de Koerskenners is het de ploeg van Demeester (Postraumatische coureurs) die hun eerste klassieker op het palmares bijschrijven dit seizoen. Daarnaast bekleden de Thibolders (Tanghe) en De Koene Ridders (Sinnaeve) de rest van het podium.
Bij 't spellekevandekoers zijn het renners van Losfietsend Wild (Denys & Penet) die de overwinning uit de brand slepen. De ploeg is al jarenlang gespecialiseerd om fel uit de startblokken te schieten in het openingsweekend. De omstreden ploeg Mietteca (Dumoulin & Titeca) en de Camembèrkes (Acx & Donche) mogen ook mee op de foto.
Onderaan zien we de ploegen Rik van Looy reed Bicyclette en De Soupape, die een valse start kenden in dit openingsweekend. Maar er zijn nog heel wat punten te verdienen!!! Hoop doet leven!!!
Morgen opnieuw koers! Nieuwe kansen!
Rije rije rije, stoempe, stoempe, stoempe