Opnieuw een bewogen dag in het peloton. Opnieuw enkele slachtoffers. Voor velen is het wegvallen van Wellens een groot verlies. Eén zekerheid is er echter altijd: een sprint in Kuurne. Dit jaar weliswaar met een serieus uitgedunde groep. Het waren de geelbloezen van Visma die mochten juichen. Jonkie Brennan behaalde de overwinning en het daarbij horende ezeltje.
Bij de Koerskenners is het Deurdebeuter (Quaegebeur) die deze semiklassieker winnen. Dit voor De Koene Ridders (Sinnaeve) en The Saint Jimmy's (Demuzere). Het tweede podium al voor Sinnaeve, die hierdoor de eerste plaats inneemt in het klassement.
Bij 't spellekevandekoers is het Mietteca (Dumoulin & Titeca) die het ezeltje naar huis mogen nemen. De Koerswuvetjes (Callens & Verbeke) en Losfietsend Wild (Denys & Penet) vervolledigen het podium. Met deze zegen neemt Mietteca ook de leiding in het klassement.
Onderaan zijn er enkele ploegen die geen degelijke start van het voorjaar kenden. RidingToTop100 en De Soupape zullen dit openingsweekend zo snel mogelijk willen vergeten.
Goed begonnen is half gewonnen, maar er kan nog heel veel gebeuren. Dinsdag start het voorjaar in Wallonië en ook in Frankrijk was er al koers. Onder andere Gregoire, Seixas en Jorgenson toonden daar al hun groeiende conditie.
Rije,rije,rije
Stoempe,stoempe,stoempe