Jasper Philipsen won vandaag een zinderende Gent-Wevelgem 2026 door de sprint van een elitegroep te domineren. De koers ontplofte op de Kemmelberg, waar de favorieten zich definitief afscheidden van het peloton. Ondanks late uitvallen bleef de kopgroep samen voor een bloedstollende ontknoping in Wevelgem. Philipsen timede zijn versnelling perfect en liet zijn concurrenten kansloos op de streep. Hiermee bevestigt hij zijn absolute topvorm in dit Vlaamse voorjaar.
Proficiat aan de Camembèrkes (Acx & Donche), Deurdebeuter (Quaegebeur) en Posttraumatische coureurs (Demeester). Deze overwinningen zorgen ervoor dat het zowel bij 't spellekevandekoers als bij De Koerskenners opnieuw wat spanning wordt bovenaan het klassement!
Onderaan krijgen we toch wat medelijden met enkele ploegen die maar geen punten lijken te scoren... RidingToTop100 (Vandenberghe), De Sparappelstraete (Cnudde) en Rik Van Looy reed bicyclette (Damme) zijn de kinderen van de rekening bij De Koerskenners.
Bij 't spellekevandekoers is het nog steeds De Soupape (Duprez & Vandemaele) die onderaan bengelt. De recordkampioenen, die in het verleden al 4 keer wisten te zegevieren, kunnen hun successen van weleer niet herhalen... Is de magie op ? Of worden we nog getuige van de comeback van het seizoen ? De toekomst zal het uitwijzen.
Woensdag alweer koers met Dwars Door Vlaanderen, met start aan het stationsplein van Roeselare! De flakke goat eki upgerumd geraakn daar...
Rije,rije,rije
Stoempe,stoempe,stoempe